Tilaa uutiskirjeemme

Kolmesti viikossa lähetettävä uutiskirje sisältää SalkunRakentaja-sivustolla julkaistut uusimmat artikkelit.
Seuraa Somessa
Seuraa Somessa

Wetteri laajentaa sähköautojen tarjontaansa

Kiina tuo vauhdilla sähköautoja Euroopan markkinoille. Wetteri aikoo hyötyä trendistä.
Dongfeng sähköauto Dongfeng sähköauto
Dongfeng sähköauto

Pörssinoteerattu autoliike Wetteri kertoi tiistaina aloittavansa ainoana Dongfeng- ja Voyah-sähköautojen jälleenmyyjänä Suomessa. Yhtiö on solminut 12. maaliskuuta jälleenmyyjäsopimuksen merkkien maahantuonnista vastaavan Nordcars Finland Oy:n kanssa.

Wetterin sähköautotarjoama laajenee kuluvan vuoden aikana 8-9 uudella täyssähkö- ja lataushybridi-henkilöautomallilla.

Jälleenmyyntisopimus kasvattaa merkittävästi Wetterin osuutta valtakunnallisessa sähköautomarkkinassa.

Aiemmin tammikuussa Wetteri kertoi aloittavansa kiinalaisen sähköautovalmistaja BYD:n jälleenmyynnin Suomessa. Autoliike kertoi merkin myynnin ja huollon Joensuussa, Oulussa ja Rovaniemellä. Wetterin monimerkkivalikoima laajenee BYD-edustuksen myötä kattamaan 38 henkilöautomerkkiä ja raskaan kaluston merkkiä.

Dongfeng-merkin sähköautot asettuvat noin 20 000-60 000 euron hintaluokkaan ja vastaavat erityisesti edullisemman hintaluokan sähköautojen voimakkaasti kasvaneeseen kysyntään. Voyah-edustuksen myötä Wetterin Premium-luokan sähköautotarjoama kasvaa.

Dongfeng- ja Voyah-edustukset käynnistyvät Wetterin toimipisteissä Vantaalla, Turussa, Tampereella, Lahdessa, Oulussa, Rovaniemellä, Kuopiossa, Joensuussa ja Porissa.

Wetterin paikkakunnat kattavat yli 80 prosenttia Suomen Dongfeng- ja Voyah-markkinapotentiaalista. Vuonna 2024 tavoitellaan n. 500 ajoneuvon myyntivolyymiä. Vuonna 2025 Dongfeng-malliston laajentuessa merkin myyntimäärille odotetaan merkittävää kasvua.

”Kiinasta on viime vuosina tullut runsaasti uusia sähköautoja eurooppalaiseen markkinaan. Me arvioimme, että näillä uusilla edustuksilla voimme laadukkaasti vastata edullisemman hintaluokan sähköautojen voimakkaasti kasvaneeseen kysyntään, ja samalla tarjota uusia vaihtoehtoja myös vaativiin tarpeisiin”, Wetterin toimitusjohtaja Aarne Simula.

Simulan mukaan merkkiedustuksen laajentaminen on osa yhtiön kasvustrategiaa ja tukee orgaanista kasvua sekä vahvistaa asemaamme henkilöautomarkkinassa.

Wetterillä on Suomen laajin henkilöautomerkkien ja raskaan kaluston merkkiedustus. Uusimpien lisäyksien myötä merkkien lukumäärä kasvaa 39 automerkkiin.

Ilmoitus jälleenmyynnin laajentamisesta otettiin markkinoilla hyvin vastaan, kun Wetterin osake pomppasi 4,9 prosenttia tiistaina.

Tilaa uutiskirjeemme

Kolmesti viikossa lähetettävä uutiskirje sisältää SalkunRakentaja-sivustolla julkaistut uusimmat artikkelit.
Lisää kommentti Lisää kommentti

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Edellinen artikkeli
Michael Saylor MicroStrategy toimitusjohtaja perustaja

MicroStrategyn Michael Saylor: "Bitcoin tulee syömään kullan"

Seuraava artikkeli
Jerome Powell Fed keskuspankki

USA:n inflaatio ei hellitä - keskuspankin pääjohtaja paljasti yllättävän syyn ongelman taustalla